הסמארטפון המפואר שלכם החליק לכם מהיד… שמעתם את קול הנפץ המבשר רעות ו… חזיז ורעם, המסך שבור לגמרי. לא ניתן להפעיל את המכשיר, אין לדעת מה קרה עם כל המידע החשוב שלכם (וגם עם שלב 534 בקנדי קראש…). מה עושים עכשיו?

מרבית הסמארטפונים מגיעים עם מסך שמתחתיו שיכבת הפעלה של מסך המגע. אם רק המסך נפגע, נשרט או אפילו נשבר, בחלק מן המקרים המכשיר יוכל להמשיך לעבוד (אם כי, כמובן, לא מומלץ להמשיך לעבוד איתו במצב שברירי זה). אם גם שיכבת מסך המגע נפגעה, כנראה שהטלפון ייכבה באופן אוטומטי.

בשני המקרים, מומלץ מאוד לקחת את המכשיר למעבדה ולתקן את המכשיר באופן מקצועי.

עלות תיקון המסך תלויה במכשיר שיש לכם. הנה מחירים לדוגמה -

אם ברשותכם מכשיר אייפון ישן (S4 ומטה), עלות התיקון תהיה בין 200 ש"ח במעבדות הפרטיות ל – 500 ש"ח במעבדת התיקונים של חברות הסלולר (שהן בדרך כלל היקרות ביותר).

אם ברשותכם מכשיר מסוג גלאקסי, תשלמו כנראה בין 400 ל – 1,400 ש"ח על תיקון המסך, ואם ברשותכם מכשיר מבית LG תשלמו על תיקון מסך סדר גודל של בין 550 ש"ח ועד 1,500 ש"ח. המחירים משתנים, כמובן, על פי חומרת התקלה, מוכנות הלקוח להשתמש בחלפים מקוריים בלבד או גם בכאלה מפירוק מכשירים ישנים (אם יש כאלה בנמצא), ועוד.

מכשירי הסמארטפון מגיעים קטנים יותר ויותר, ועם מסכים גדולים יותר ויותר. אין פלא, אם כן, שהם הופכים עדינים ושבריריים. הגנו על המכשירים שלכם מפני שבירה והשתמשו בהם בזהירות, וכך לעולם לא תאבדו את המיקום שלכם בקנדי קראש. הנה כמה עצות:

המסך הוא עקב האכילס של מרבית הסמארטפונים. השקיעו במגן מסך איכותי, עבה, ובהנחה מקצועית שלו.

אל תשכחו לצייד את המכשיר גם בנרתיק איכותי. לטובת בריאות המכשיר, הכי נכון להשתמש במגן אחורי מחומר רך (כמו TPU), ואם אפשר גם בכיסוי מלא (נרתיק נפתח), שיאפשר לכם גם לסחוב את כרטיס האשראי ליד הסלולרי (ובינינו, מה עוד אתם צריכים?)

מניסיון – מומלץ לא להתכופף לכיוון האסלה או כל מקור מים אחר, עם הנייד ביד.

מומלץ לא לאחסן את המכשיר בכיס האחורי של הג’ינס, במיוחד אם הוא סקיני. מקמו את המכשיר בתיק ומנעו ממנו את הלחץ המיותר שבמיקום ההדוק הזה (ותקטינו גם את הסיכוי שהמכשיר ייפול או ינדוד לידיים זדוניות).

מומלץ להרחיק מילדים…