כולנו מכורים לסמארטפונים ולטאבלטים שלנו. כולנו מגלים העדפה למכשיר כזה או לחברה אחרת. כשיוצא מכשיר דגל חדש לחברה החביבה עלינו, כולנו “נדבקים למסך” ושוקלים מתי יהיה הזמן הטוב ביותר לשדרג. בממוצע, מעניין לציין, הצרכן הישראלי “משדרג” סמארטפון בכל שנה וחצי. העלות הממוצעת של סמארטפון דגל היא קרוב ל – 3,000 ש"ח. זאת אומרת, שאם אנחנו משלמים סכום זה בכל שנה וחצי, אנחנו משלמים בכל חודש רק בגין המכשיר הסלולארי שלנו מעל 150 ש"ח.

אנחנו שומעים את הסיפורים על הישראלים ואזרחי מדינות אחרות אשר צובאים לפתחי חנויות הסלולר עם השקתו של מכשיר חדש זה או אחר (מי הזכיר אייפון 6?), רק כדי לגלות שהוא אינו חף מפגמים של מכשיר שעוד לא נוסה די הצורך (ואנחנו שוב לא מזכירים נערות גומי). בעוד זו בעינינו סיבה מספקת להמתין קצת ולתת לאחרים לנסות ולהמליץ על מכשירים טובים, סיבה נוספת היא ירידה של לפחות 30% במחיר המכשיר לאחר עד שנה מהוצאתו, וירידה תלולה הרבה יותר ועד 50% במחיר, במקרה שבינתיים נולד לו אח קטן (ואל תצחו, סמסונג מוציאה מכשירי דגל בממוצע לפחות אחת לשנה, כמוה גם LG, ושוב, אנחנו לא רוצים להזכיר את המכשירים מבית אפל).

לעיתים, ניתן לרכוש מכשיר מהגירסה הקודמת, חדש מהחנות, בחצי מהמחיר שעולה מכשיר הדגל של החברה עם הופעתו. לדוגמה, מחירי ה – 3G מבית LG שקיבל כל כך הרבה ביקורות חיוביות קרובים ל – 3,000 ש"ח ולעיתים אף גבוהים מזה, לעומת אחיו הגדול, ה – 2G בן השנה וחצי, שנמכר בכחצי מחיר.

השאלה הגדולה היא ההבדלים בין המכשירים וכמות התועלת שתפיקו מהיתרונות של המכשיר החדש ביחס למכשיר מהדגם הישן יותר. אם אתם לא מפתחים לסלולר בעלי חיבה עזה לאפליקציות חדשות אלא רק משתמשים מן השורה – לא תמיד יש צורך בהחזקת המכשיר החדש ביותר, שממילא בתום זמן קצר הופך מיושן ומעניין פחות,בדיוק כמו הדגם שלפניו. אז אם יש לכם צרכים אמיתיים בשדרוגים המוצעים בין דגם לדגם – כדאי וחשוב לשדרג. אבל רק בשביל הכיף – חשוב לזכור שמדובר בהוצאה של אלפי שקלים, ושבעוד שנה שוב יהיה דגם חדש שנורא תרצו לרכוש.