שמתם לב שהסמארטפון שלכם איטי לאחרונה? קשה לצלם, לוקח נצח עד שעולה האפליקציה? אם הוא עוד לא חגג ארבע – אין סיבה שהשימוש בו יהיה איטי כל כך. יכול להיות שהמכשיר שלכם פשוט לא מתוחזק. ואם זה המצב – הנה כמה עצות, טיפים ורעיונות להפוך בבית, בקלי קלות, את המכשיר ל"כמו חדש".

יש לכם אפליקציות שהורדתם “בשביל לנסות” ועוד לא יצא לכם למחוק אותן? עכשיו הזמן! עיברו על כל מסכי המכשיר שלכם ומיחקו, בלי חשש, את כל האפליקציות שאתם לא משתמשים בהן. זה אולי יהיה גם זמן טוב לבדוק כמה זיכרון איחסון פנוי יש לכם, ואם אתם מגלים שנשארו לכם פחות מ10-15% – זה הזמן לשקול ניקוי פסח יסודי / הרחבת זיכרון / החלפת מכשיר.

היום, כבר לא צריך לאחסן את כל 1,500 התמונות שצילמתם בטיול האחרון בחו"ל על המכשיר שלכם. מה שאתם מרגישים צורך להחזיק זמין מהסמארטפון – למה שלא תאחסנו בענן? זמין מכל מקום, לא ופס מקום פיזי על המכשיר, ואפילו אפשר להשיג אותו בחינם.

כבו אפליקציות פעילות שהשתמשתם בהן בבוקר ושכחתם לכבות. כבו מכשירי ניווט וסינכרון, בלו-טות’ (Bluetooth ) וגלישה סלולרית אם אתם בקירבת נתב אלחוטי.

בנוסף, מומלץ לבדוק אילו אפליקציות עולות ומתחילות לרוץ על המכשיר באופן אוטומטי עם הדלקתו. אפליקציות כמו Autorun Manager שזמינה גם ל IoS וגם לאנדרואיד,יסייעו לזהות ולכבות אפליקציות כאלה שאתם לא משתמשים בהן.

אם אתם משתמשים קבוע בהרבה אפליקציות, מומלץ לנטר את אופן השימוש שלהם במעבד, כך תוכלו לדעת עד כמה אפליקציות אלה מכבידות על השימוש במכשיר. יש אפליקציות, כמו WatchDog, שינטרו את כל האפליקציות שרצות על המכשיר כרגע, ויתריעו כאשר אפליקציה עוברת אחוז שימוש מסויים של המעבד.

כל אפליקציה שנסגרת במכשיר משאירה עקבות בניהול הזיכרון שלו. על מנת “להתחיל מחדש”, מומלץ מדי פעם, נגיד אחת לשבוע, לבצע אתחול מלא על ידי כיבוי והדלקה מחדש של המכשיר.

לפעמים אנחנו מוצאים את עצמינו מצטמצמים, מהדקים, מוחקים ומנקים כשבעצם האמת היא, שהמכשיר שלנו בלוי וישן ולא עומד בקצב השימוש שלנו. אם ביצענו את כל הניקיונות שנוח לנו איתם, איתחלנו את המכשיר אנחנו מנטרים את השימוש במעבד, ובכל זאת המכשיר “מקרטע” – זה כנראה “סימן מלמעלה” להתחיל לגלגל בראש – מה המכשיר הבא שתרכשו?…