הסמארטפונים היום יודעים לעשות כל כך הרבה דברים, לא פלא שצריכת החשמל שלהם גבוהה. עם צריכת חשמל כזו, הסוללה נגמרת לנו עוד לפני ארוחת הצהריים.

תתפלאו, אבל שימוש נכון ושימירה על המכשיר והסוללה יאריכו משמעותית את חיי הסוללה ביום יום ובכלל. הנה הטיפים המובילים לשמירה על חיי הסוללה שלכם:

בעניין קביעת מאפייני המסך, אתם צריכים ראשית להחליט מה יותר חשוב לכם – זמן הסוללה או בריאות העיניים שלכם. ככל שתכוונו את המסך למצב בהירות פחותה וחיסכון באנרגיה, תקשו על העיניים שלכם להתמודד עם המופיע במסך, על אחת כמה וכמה אם המסך שלכם קטן מלכתחילה. לכן, המלצתינו – כוונו את המסך להגדרות החסכוניות ביותר שלא פוגעות באיכות השימוש שלכם במכשיר. משקפיים זה יותר יקר מסוללה חדשה 🙂

בעניין השימוש במכשיר, על מנת לחסוך בסוללה נמליץ לכם להחזיק אפליקציות פתוחות ורצות רק על פי הצורך שלכם. הקפידו לכבות אפליקציות מייד לאחר שסיימתם להשתמש בהן אלא אם אתם צריכים אותן רצות ברקע (כמו what’sapp). הקפידו במיוחד לכבות אפליקציות ניווט לווייניות, שמעלימות זמן סוללה בקצב רצחני.

בטלו גם סינכרונים מיותרים, וקיבעו את הסינכרונים שלכם לזמנים שבהם המכשיר מחובר למקור חשמלי. אתם מוזמנים לסנכרן בענן את התמונות שלכם רק פעם אחת ביום ולא עשר – לא יקרה כלום פרט לסוללה, שתחזיק מעמד הרבה יותר זמן.

חשוב לנטר את האפליקציות השונות הרצות על המכשיר ולברר אם יש אפליקציה “זללנית” שרצה על המכשיר וגומרת את הסוללה, ואם כן – מי היא. לאחר הבירור תוכלו לבחור אם להשאיר את האפליקציה הסוררת, או להיפטר ממנה ולמצוא לה תחליף. באנדרואיד תוכלו למצוא מסך מובנה לטובת העניין, משתמשי IoS מוזמנים להוריד אפליקציות דוגמת Battery Manager על מנת לקבל תמונה ברורה בנוגע לחלוקת האנרגיה של המכשיר.

על מנת לאפשר לסוללה פעילות אופטימאלית, חשוב להשתמש בה כראוי. לדוגמה, שמירה על טמפרטורה נאותה בסביבת הסוללה תעזור להאריך את חייה. הסוללה פולטת חום והימצאותבסביבה חמה מקשה על פעילותה. לכן, אל תשאירו את הסמארטפון באוטו בקיץ. שימרו על מיקום קריר לסמארטפון שלכם, במיוחד באיזור הטעינה שלו.

חשוב להקפיד גם על הרגלי טעינה נכונים לסוללה – אל תשאירו את הסוללה בטעינה לאחר שהיא מלאה עד הסוף ואל תרבו לחבר אותה לטעינה. במצב האופטימאלי, תחברו את המכשיר לטעינה כאשר הוא מראה 20% סוללה או פחות, ותטענו את המכשיר עד לטעינה מלאה בלבד.